15 Aralık 2012 Cumartesi

SİZCE NEDEN?

Uzun zaman oldu yazmayalı...

Küçükken de böyle olurdu. Hayatımda büyük çapta bir değişiklik olunca yazmaya ara verirdim:) Yeni düzenime alışıp öyle alırdım elime kalemi...

Yeni düzen demişken... 'Hayat işte' deyip duruyorum ya... Hani pelesenk oluvermiş bu söz dilimde... Yine haşarı çocuk edasıyla bana yapacağını yaptı işte. Kendimi hayal edip de içinde bulamayacağım yerlere getirdi:) Aslına bakarsanız seviyorum bu sürprizli hallerini:) Yaramazlık yapıp kapı arkasına saklanmış, saçları iki yandan toplu, kıkır kıkır gülen bıcır bir kız çocuğu gibi 'Planların boşuna, ben senin için bunları seçtim' diyor sanki:):) E ben de eyvallah diyorum, mutlu mesut yaşıyorum işte:)

Bakmayın, böyle havadan sudan bir girizgah yaptım ama aslında benim sizinle paylaşacağım konu gayet ciddi.

İşimde gücümdeyim diye araştırmacı kişiliğimin ruhuna Fatiha okumadım ya canım:)

Boş vakitlerimde bol öğrenmeye ve bol okumaya çalıştım. Bir projeyle karşılaştım ki sormayın... Çok beğendim. Size belki de basit gelecek, bilemem.  Ben yine de görevimi yapıp sizi bu konuda biraz aydınlatmaya çalışayım...

Proje, kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Steps International tarafından hayata geçirilmiş. Hedef ise; 'Why poverty (Neden yoksulluk)?' konu başlığı altındaki kısa filmlerle milyonlarca insanın yoksulluk konusundaki bilincini arttırmak, onlara neler yapabilecekleri konusunda ipuçları vermek. 



İzledim, düşündüm... Ben şu ana kadar bu konu için ne yaptım diye sordum kendi kendime. Size de sorayım; parasal anlamda yardıma muhtaç bir insanı görüp sadece inandığınız güce kendi haliniz için teşekkür edip geçtiniz mi? Siz de neredeyse herkes gibi kanıksadınız mı bu durumu? Afrikalı bir çocuğu bir deri bir kemik görmek gün geçtikçe daha mı az şaşırtıyor, daha mı az harekete geçiriyor sizi? Soruyorum... Hem kendime, hem size... İnsanlığımızdan utanmak istemediğim için korka korka soruyorum...

Ve diliyorum ki; zamanın kapı aralığı olan bu ayda 2013 yılı için elimizi taşın altına koyarız. Bir kişiyi bile dünyada adaletin olduğuna inandırabilirsek ne mutlu... Haksız mıyım?

Hiç yorum yok: